Kehittäjäfoorumi parhaiden käytäntöjen jakamiseen ja niistä keskustelemiseen.

1 peukku 0 inhousta
Pelikirja kannustaa viisaasti tunnistamaan kehittämistyön asiakkaat. Se, että teksti viittaa palvelun asiakkaisiin, vie ajatuksen yksittäisen palvelun tekemiseen. Rakennetun ympäristön digitalisoinnissa on paljon prosessin osia ja informaatiota, joiden digitalisointi liittyy useisiin palveluihin, ei yhteenkään yksittäiseen; digiperiaatteet ja tarkistuslista toimivat hyvin tuossa perustanteossakin ilman palvelu-kytkentää. Tästä syystä mm. rakennetun ympäristön digiperiaatteita tehtäessä todettiin, että periaatteet ovat hyvä, kunhan pudottaa puolet 'palvelu'-sanoista pois. Ehdotan, että sama 'palvelu' -poisto tehtäisiin Pelikirjassa ja sen tarkistuslistassa.


Anonyymi kysyi 2 päivää sitten

1 vastaus

0 peukkua 0 inhousta
Hei, hyvä huomio! Olemme itse asiassa pohtineet itse samaa asiaa ja esittämäsi perustelut ovat hyviä. Tarkoitus ei ole suunnata ajattelua yhden yksittäisen palvelun kehittämiseen, vaan nimenomaan kokonaisuuteen. Parastahan on, jos varsinaista palvelua ei kehittämistyön seurauksena tarvita.
Palvelu-sana esiintyy digitalisoinnin periaatteissa, joten kokonaan sitä ei kannata jättää pois. Mutta jos otetaan tämä sinun palaute huomioon niin, että osa palvelu-sanoista tiputetaan pois?
Heidi Torro, VM vastasi 2 päivää sitten
Anna palautetta
...